tag:blogger.com,1999:blog-1514652255588130521.post5496821708432413383..comments2023-12-01T09:13:59.839+02:00Comments on Salpalinjan salat: Teräspesäkkeet tukenaTerho Ahonen Miehikkälähttp://www.blogger.com/profile/15268729520166011085noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1514652255588130521.post-26594358270966270732012-10-25T11:26:12.130+03:002012-10-25T11:26:12.130+03:00Juha, tästä oli kyllä puhetta ja jos en väärin mui...Juha, tästä oli kyllä puhetta ja jos en väärin muista niin ainakin T26 vaunujen osalta juuri varaus tykistön vetovaunuiksi aiheutti sen, että niitä teräspesäkkeenä on vain yksi kappale. BT-vaunuista en kerta kaikkiaan tarkempaa tilannetta muista. Siis olet jäljillä, esitelmöitsijä osaisi kertoa tarkemmin. Terho Ahonen Miehikkälähttps://www.blogger.com/profile/15268729520166011085noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1514652255588130521.post-23086036248979277592012-10-24T17:12:08.267+03:002012-10-24T17:12:08.267+03:00Harmittaa vieläkin että jouduin jättämään Purhosen...Harmittaa vieläkin että jouduin jättämään Purhosen esitelmöinnin väliin.<br />Linnoitusosasto pyyti syyskuussa 1942 panssaritorneja käyttöönsä. Nyt voisi joku paremmin tietävä kommentoida tätä tietoa jonka löysin netistä. Eli olisiko luovutusten esteenä ollut se että oli olemassa suunnitelma tehdä miehistön-/tavarankuljetusvaunuja BT-sotasaalisvaunuista? Maaliskuussa 1943 tehtiin esitys pääesikunnalle 20 bt-7(?) vaunun muuttamisesta kyseiseen käyttöön. 18.toukokuuta 1943 suunnitelma hyväksyttiin mutta määrä rajattiin 14 vaunuun. Prototyyppi tehtiin BT-7 vaunusta poistamalla torni ja tekemällä puinen lava/taso vaunun päälle. Prototyyppiä testattiin marraskuussa 1943 mutta päätöstä sarjatuotannosta ei tehty. Yksittäinen prototyyppi tuhottiin toukokuussa 1945.Juha K Lahdestanoreply@blogger.com